Tid & Sted

Aarhus Radikale Vælgerforening Rosensgade 24, 1. sal

15. maj

Radikale Venstre i Aarhus fejrer Grundlovsdag

Alle er velkomne til at være med!!

Grundlovsdag er de politiske partiers svar på kirkens påske – her fejrer vi vores demokratiske fundament, nemlig Grundloven.

Vi synes, at Grundlovsdag er en oplagt mulighed for at reflektere over og debattere vores grundlæggende demokratiske rettigheder. Fra Radikale Venstres synspunkt er vores frihedsrettigheder for tiden under pres. VLAK regeringen har indført såkaldt maskeringsforbud, myndighederne får ret til at udveksle data om borgere uden borgernes tilsagn, og både den borgerlige fløj og Socialdemokraterne vil tvinge familier til at sende deres børn i daginstitutioner.

Vi har inviteret vores lokale politikere og kandidater til både folketing og byråd til at holde taler på Grundlovsdagen. På talelisten er således folketingskandidaterne Anne Sophie Callesen og Henrik Vinther Olesen samt Kulturrådmand Rabih Azad-Ahmad. Og måske bliver der flere talere!

Vi fejrer dagen i vores lokaler i Rosensgade 24, 1. sal den 5. juni kl. 15.00, hvor vi giver en kop kaffe og te – og sikkert også en øl! Du kan melde dig til på mail n_bertelsen@hotmail.com eller her på facebookopslaget.

Mangler du en at følges med, kan du kontakte Nils fra bestyrelsen på n_bertelsen@hotmail.com eller tlf. 2851 7099.

Du behøver ikke at være medlem for at deltage i arrangementet.

Har du lyst til at gøre en forskel og støtte op om den radikale sag – så kan du gøre det på www.radikale.dk/bliv/medlem

Vi glæder os til at se jer.